OBUSTAVA NASTAVE U SPECIJALNOJ EDUKACIJI - SOCIJALNE PRIČE, NOVI RITAM DANA I ZADACI


KAKO FUNKCIONIŠE OBUSTAVA NASTAVE U SPECIJALNOJ EDUKACIJI?

U slučajevima da naša deca mogu da isprate zahteve modernih tehnologija, održe pažnju dovoljno dugo tokom gledanja tv časova, ištampaju poslate zadatke i o njima prodiskutuju sa roditeljima, nema problema. Medjutim, veliki broj naše dece trenutno ne razume šta se dogadja, ne vidi razlog učenja kod kuće i još uvek ne može da se prilagodi novoj strukturi vremena.
U cilju da deci i roditeljima olakšamo ovu obustavu, prilagodimo pristup nastave na daljinu i omogućimo kvalitetnije provedeno vreme, delimo sa Vama sadržaje kroz video, fotografiju i materijal za rad. I, mada smo svesni da u radu sa našom decom ništa nije dovoljno dobro kao živa reč i kontakt, počinjemo od socijalnih priča koje objašnjavaju novije dogadjaje.





Prvi i osnovni korak pri upoznavanju sa ovom socijalnom situacijom je socijalna priča. Materijali se nalaze ispod.



Nakon upoznavanja sa socijalnom pričom dalje nastavljamo rad sa našom decom tako što kreiramo nove dnevne rasporede i struktuišemo novo vreme. U videu je objašnjena važnost rasporeda i njegovo korišćenje, a u materijalima ispod nalaze se sličice za olakšavanje pravljenja rasporeda.





Prva aktivnost sa ritmom dana može biti uparivanje reči i slika, druga postavljanje redosleda aktivnosti na tablu ili zid i svaka sledeća praćenje kartica.
RITAM DANA

Jedan od načina kako redosled aktivnosti može da izgleda i dodatne kartice možete preuzeti ispod.
REDOSLED AKTIVNOSTI

Više o ograničavanju pojedinih aktivnosti u toku dana možete pronaći na sledećem linku. Princip rada je isti kao i pri uvodjenju kartica. Kartice sa aktivnostima se seckaju i na tablu kače onda kada se iskoriste. "Kvaka" je da dete samo uzima i kači aktivnosti, kako bi samo videlo koliko je puta u toku dana iskoristilo pravo na tu aktivnost.
U TOKU DANA MOGU DA UZMEM 5...


Zadaci koje radimo sa decom u toku dana moraju biti takvi da im omogućavaju samostalnost. Zato je Teacch tabla uvek dobra opcija. Na vidnom mestu detetu napravite tablu na koju ćete zalepiti kartice obeležene oblicima. Svaka kartica imaće svog para koji će se nalaziti negde u kući, nije važno da li će tom karticom biti obeležena aktivnost pranja suđa ili slagalica koju dete treba da složi. Ono što jeste važno, je da dete samostalno uzima karticu sa svoje table, pronalazi istu, radi zadatak i zatim karticu lepi na tablu gotovo ili sklanja sa strane.







Kada štampate kartice, ne zaboravite da ih ištampate duplo, jednu za tablu, a jednu za zadatak.
KARTICE

Preporuka je da svaki zadatak bude u kutiji ili pak obeležen slikom kako se on radi, kako bi samostalnost bila još veća.
OBELEŽIVAČI ZA ZADATKE

Table za kartice mogu da se izrade na ovaj način, a mogu da posluže i obični panoi i bockalice, u zavisnosti od toga koliko nam je motorika ruku oslobodjena.
TABLE ZA KARTICE

To bi bilo sve od sadržaja za početak ove prve nedelje obustave. Nadamo se da ste počeli sa radom i da smo Vam barem malo pomogli. Vidimo se sa još sadržaja uskoro.



Comments